Vés al contingut
Si us plau, espereu...
protegete
30 Apr, 2024

Nota de premsa: "Protégete, evitar el fraude está en tus manos"

L'Associació Espanyola de Banca (AEB), CECA, la Unió Nacional de Cooperatives de Crèdit (Unacc), l'Associació Nacional d'Establiments Financers de Crèdit (ASNEF), l'Institut Nacional de Ciberseguretat (Incibe), la Guàrdia Civil i la Policia Nacional han presentat hui la campanya de conscienciació sobre ciberseguretat ‘Protégete, evitar el fraude está en tus manos’, amb l'objectiu de reforçar la seguretat digital de totes les persones. Blindar-se davant els ciberatacs és una responsabilitat compartida entre l'entitat bancària i el client.

La iniciativa de conscienciació i informació està basada en vídeos i àudios amb cauteles bàsiques i consells pràctics per a protegir les dades personals i previndre ciberestafas. Es difondrà a través de suports digitals de diferents mitjans de comunicació espanyols (premsa, ràdio i televisió), així com en canals digitals de les entitats que impulsen la campanya. Meta col·labora en la difusió dels continguts a través de les seues plataformes.

Aquesta campanya se suma a tots els esforços que realitza el sector financer amb programes de formació centrats en ciberseguretat dirigits a diferents segments de la població i els comunicats constants als clients per a alertar dels últims mecanismes de frau detectats i consells pràctics per a evitar, en la mesura que siga possible, les ciberestafas.

Segons el Centre d'Investigacions Sociològiques (CIS), les ciberestafas són un fenomen creixent i la meitat de la població espanyola ha patit una estafa o un intent d'estafa per Internet en els últims 12 mesos. A més, d'acord amb l'enquesta ’Ciberseguretat i hàbits d'ús de canals digitals‘, elaborada per Sigma Dos, el 60% dels espanyols manca de coneixements bàsics sobre ciberseguretat, per la qual cosa resulta imprescindible fomentar la formació en matèria de seguretat digital i prevenció de ciberestafas, en el marc de la necessària col·laboració públic-privada.

Llegir nota de premsa completa a la web de la Unacc

video protégete

Mes informació campanya